1566252000 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imię i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszłości, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, iż przysługuje mi prawo do wglądu, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.


Warning: mysql_query(): Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) in /nowy_index-utf.php on line 913

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /nowy_index-utf.php on line 913

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /nowy_index-utf.php on line 915
// https://www.facebook.com/PorscheInterAutoPL/

Wróć do Aktualności

2014-01-20

Rajdowym Mistrzem Świata 2014 będzie kierowca Volkswagena -
przedwczesne rozstrzygnięcie mimo rozczarowania w Niemczech

Przedwczesne rozstrzygnięcie w Rajdowych MŚ - po Rajdzie Niemiec jest pewne, że Rajdowym Mistrzem Świata 2014 zostanie kierowca Volkswagena. Tylko Sébastien Ogier (F), Jari-Matti Latvala (FIN) lub Andreas Mikkelsen (N) mają jeszcze szanse na tytuł mistrzowski. Jednak zespół fabryczny z Wolfsburga spotkał podczas rajdu na ojczystej ziemi niemały zawód. Wprawdzie Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N) po raz pierwszy zdobyli miejsce na podium dla Volkswagena w Rajdzie Niemiec, to cały zespół dosłownie w ostatniej chwili utracił szansę na zwycięstwo. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), prowadząc stawkę, na zaledwie 70 kilometrów przed metą wypadli z trasy i ich nadzieja na pierwsze miejsce legła w gruzach. Rajd Niemiec pozostaje więc jedynym rajdem w kalendarzu MŚ, którego Volkswagen jeszcze nie wygrał. Tym samym skończyła się także rekordowa seria dwunastu wygranych pod rząd rajdów. Mimo to zespół cieszył się wraz z Andreasem Mikkelsenem/Ola Floene, którzy w ekstremalnie ciężkich warunkach wywalczyli trzecie miejsce.

Doskonała jazda bez szczęśliwego zakończenia: Latvala zdominował przeciwników, lecz nie ukończył rajdu

Na piętnastym z łącznie 18 odcinków specjalnych, zwanym Dhrontal, wypadnięcie z trasy pogrzebało marzenie Jari-Matti Latvali/Miikka Anttili o zwycięstwie. Na trudnym, miejscami wyjątkowo śliskim podłożu Finowie na długim lewym zakręcie wypadli z asfaltu i zjechali do winnicy. Przy próbie powrotu na trasę natrafili na barierkę. To był koniec. Przedtem fiński duet zdominował rajd - jak w ubiegłych latach pokazał swoje umiejętności jazdy na asfalcie i wywalczył prawie minutę przewagi; na pierwszych 14 odcinkach specjalnych Latvala/Anttila zawsze byli w pierwszej piątce, w tym osiem razy mieli najlepsze czasy.

Mikkelsen na miejscu trzecim

Pierwsze podium dla Andreasa Mikkelsena/Ola Floene na asfalcie, pierwsze dla Volkswagena w Rajdzie Niemiec - trzecie miejsce norweskiego duetu było podwójną premierą. Mikkelsen i Floene po raz trzeci stanęli w Rajdowych MŚ na podium, było to jednocześnie 33 podium dla Volkswagena w 22 rajdach od pierwszego startu Polo R WRC w Rajdzie Monte Carlo 2013.

Wczesny koniec rajdu dla mistrzów: dwa wypadnięcia z trasy Ogiera/Ingrassii

Także Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) musieli wcześniej pożegnać się z Rajdem Niemiec. Liderzy tabeli, prowadząc w pierwszym dniu rajdu, na ostatnim odcinku specjalnym w piątek wypadli z trasy i przesunęli się na daleką pozycję. W sobotę kolejny poślizg ostateczne zakończył ich udział w rywalizacji. Uszkodzonej klatki bezpieczeństwa nie udało się naprawić w wyznaczonym czasie.

To będzie jeden z nas: przedwczesne rozstrzygnięcie kategorii kierowców

Po Rajdzie Niemiec jest pewne: o tytuł mistrzów świata będą rywalizować ze sobą kierowcy Volkswagena - Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen. Przed czterema ostatnimi rajdami w sezonie: w Australii, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii można zdobyć jeszcze 112 punktów. Przewaga Sébastiena Ogiera nad czwartym w tabeli kierowcą Citroëna Madsem Ostbergiem (N) wynosi 113 punktów. O tytuł mistrza świata pilotów będą walczyć między sobą piloci Ogiera i Latvali, Julien Ingrassia i Miikka Anttila, ponieważ Ola Floene zajął miejsce obok Andreasa Mikkelsena w trakcie trwania sezonu. Mimo iż w Niemczech nie została jeszcze rozstrzygnięta walka o tytuł mistrza świata konstruktorów, przed Rajdem Australii Volkswagen ma wielkie szanse na mistrzostwo. Jeżeli obroniłby 129 punktów z przewagi wynoszącej obecnie 167 punktów, drugie zwycięstwo w MŚ byłoby pewne. Aby to osiągnąć, wystarczy na przykład siódme miejsce Ogiera lub Latvali nawet w przypadku podwójnego zwycięstwa głównego rywala Citroëna.

Trzy dni, trzy oblicza, trzy wyzwania w okolicach Trewiru

Wielki spektakl dla prawie 200 tysięcy widzów: Rajd Niemiec każdego dnia stawiał przed uczestnikami odmienne wyzwania. Na początku były odcinki specjalne w pobliżu granicy niemiecko-belgijskiej, sobota stała pod znakiem czterech oesów na legendarnej Panzerplatte - betonowej płycie na poligonie Baumholder. Trzeciego dnia na kierowców czekały dwa klasyczne odcinki specjalne Rajdu Niemiec: Dhrontal i Grafschaft. Zmienne warunki pogodowe - słońce i deszcz oraz dużo błota, które samochody rajdowe naniosły na asfalt przy ścinaniu zakrętów, zmieniały odcinki specjalne miejscami w prawdziwe ślizgawki.

Wypowiedzi po zakończeniu Rajdu Niemiec

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
"Ten weekend chcielibyśmy zapomnieć jak najszybciej. To była prawie dokładna powtórka z ubiegłego roku i całą odpowiedzialność ponosimy my, kierowcy. Dla Jari-Matti Latvali i Miikka Anttili rozczarowanie jest z pewnością podwójne i po moim wypadnięciu z rajdu poprzedniego dnia mogę sobie wyobrazić, jak oni się czują. Nie powinniśmy jednak zapominać, że jako zespół zaliczyliśmy z Volkswagenem fantastyczną serię dwunastu zwycięstw z rzędu i z tego możemy wszyscy być dumni. Dla mnie liczy się teraz tylko przyszłość. W Rajdzie Australii mamy ponownie szansę, aby zapewnić Volkswagenowi tytuł mistrza świata konstruktorów i powiększyć przewagę w kategorii kierowców. Na antypodach udowodnimy, że potrafimy walczyć."

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2
"Zwycięstwo było w zasięgu ręki, niezmiernie mi przykro, że rajd skończył się dla nas tak nieszczęśliwie. Szczególnie żal mi zespołu. Chętnie podarowałbym im mój sukces, ale niestety popełniłem fatalny w skutkach błąd. Warunki dzisiaj były ekstremalnie trudne, raz suche, raz śliskie odcinki. W długim lewym zakręcie, na którym nawierzchnia wydawała się być sucha, było bardziej ślisko, niż myślałem. Na wyjściu z zakrętu auto ustawiło się w poprzek i wpadliśmy do winnicy. Ponieważ nie mogliśmy wrócić z powrotem na górę, próbowałem zjechać w dół i dotrzeć do drogi. Niestety natrafiliśmy na masywną barierkę i musieliśmy się poddać. W tabeli oznacza to, że dystans do Sébastiena pozostał bez zmian. Nie pozostaje mi nic innego, niż w następnym rajdzie znów spróbować go dogonić, a jednocześnie przyczynić się do tego, aby Volkswagen w Australii zapewnił sobie tytuł mistrzowski jeszcze przed zakończeniem sezonu.

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
"Warunki w Rajdzie Niemiec były niezwykle trudne. We wszystkie trzy dni rządziła pogoda i już wczoraj zgotowała nam śliskie nawierzchnie. W niedzielę było nawet jeszcze trudniej i każdy z kierowców na pierwszym odcinku specjalnym tego dnia przeżywał trudne momenty. Niestety dla mojego kolegi z zespołu Jari-Matti Latvali jeden z takich momentów zakończył się źle. Szkoda, bo zespół bez wątpienia zasłużył na to, aby wygrać w swojej ojczyźnie i jak zwykle zrobił wszystko, by wypaść jak najlepiej. Mam nadzieję, że moje trzecie miejsce było przynajmniej jakimś małym pocieszeniem. Cieszę się z mojego pierwszego miejsca na podium w rajdzie WRC na asfalcie."

Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport
"Naturalnie, że jesteśmy rozczarowani. Zwycięstwo w Niemczech było tak blisko, ale mały błąd kosztował bardzo dużo. Niestety Jari-Matti Latvali nie udało się zamienić swojej doskonałej jazdy na zwycięstwo. Ale wypadnięcia z trasy zdarzają się w sporcie rajdowym i są jego nieodłączną częścią. Po rekordowej serii dwunastu zwycięstw z rzędu może zdarzyć się, że kolejny rajd się nie uda. Wygląda na to, że w Niemczech nie dopisuje nam szczęście. Jako zespół wygrywamy, i przegrywamy też jako zespół. Dzisiaj razem z Jari-Matti Latvalą straciliśmy szansę na zwycięstwo. Ale z Andreasem Mikkelsenem wywalczyliśmy miejsce na podium. Gratuluję Thierry Neuville i Hyundaiowi pierwszego zwycięstwa w Rajdowych MŚ!"

Co się jeszcze wydarzyło...

... specjalne gratulacje. Mechanicy Volkswagena pogratulowali Hyundaiowi pierwszego zwycięstwa w Rajdowych MŚ od momentu pierwszego startu w Rajdzie Monte Carlo 2014 roku i utworzyli szpaler dla zwycięskiego zespołu Rajdu Niemiec. Naturalnie nie zabrakło konfetti.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Niemiec - wyniki końcowe

01. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai 3:07.20,2 godz.
02. Dani Sordo/Marc Marti (E/E), Hyundai + 40,7 s
03. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), Volkswagen + 58,0 s
04. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 1.03,6 min
05. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 1.10,5 min
06. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 1.22,7 min
07. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 4.52,8 min
08. Dennis Kuipers/Robin Buysmans (NL/B), Ford + 9.18,1 min
09. Pontus Tidemand/Emil Axelsson (S/S), Ford + 11.35,4 min
10. Ott Tänak/Raigo Molder (EST/EST), Ford + 11.37,2 min

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Niemiec - wyniki Power Stage

01. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford 11.45,7 min
02. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 0,9 s
03. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 2,0 s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja*

Kategoria kierowców
01. Sébastien Ogier, 187 punktów;
02. Jari-Matti Latvala, 143;
03. Andreas Mikkelsen, 110;
04. Mads Ostberg, 74;
05. Mikko Hirvonen, 73;
06. Thierry Neuville, 73;
07. Elfyn Evans, 57;
08. Kris Meeke, 54;
09. Martin Prokop, 37;
10. Henning Solberg, 26;
11. Juho Hänninen, 20;
12. Bryan Bouffier, 18;
13. Dani Sordo, 18;
14. Robert Kubica, 12;
15. Ott Tänak, 11;
16. Benito Guerra, 8;
17. Hayden Paddon, 8;
18. Chris Atkinson, 6;
19. Pontus Tidemand, 6;
20. Jaroslav Melichárek, 4;
21. Dennis Kuipers, 4;
22. Nasser Al-Attiyah, 3;
23. Lorenzo Bertelli, 2;
24. Matteo Gamba, 2;
25. Craig Breen, 2;
26. Yuriy Protasov, 2;
27. Jari Ketomaa, 1;
28. Karl Kruuda, 1;
29. Khalid Al-Qassimi, 1;
30. Julien Maurin, 0

Kategoria konstruktorów
1. Volkswagen Motorsport; 305 punktów;
2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 138;
3. Hyundai Motorsport, 131;
4. M-Sport, 128;
5. Volkswagen Motorsport II, 109;
6. Jipocar Czech National Team, 40;
7. RK M-Sport WRT, 21;
8. Hyundai Motorsport N, 12

*wymaga zatwierdzenia

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

Poziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te mogły zostać niewłaściwie określone. Dokładamy wszelkich starań aby wyjaśnić tę kwestię możliwie jak najszybciej i, jeśli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami.

Skorzystaj z serwisu
694 001 530

Szanowni Państwo,


w dniu 16 sierpnia 2019 (piątek) salon będzie czynny do godziny 14:00.

Przepraszamy za utrudnienia.   

schowaj
rozwiń