1553295600 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imię i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszłości, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, iż przysługuje mi prawo do wglądu, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.


Warning: mysql_query(): Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) in /nowy_index-utf.php on line 861

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /nowy_index-utf.php on line 861

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /nowy_index-utf.php on line 863
// https://www.facebook.com/PorscheInterAutoPL/

Wróć do Aktualności

2015-06-15

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch

Zwycięstwo na Sardynii - Ogier, Ingrassia i Volkswagen zwiększają przewagę w Rajdowych Mistrzostwach Świata

- Rajd Włoch, czyli czwarte zwycięstwo Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassi w bieżącym sezonie
- Szóste miejsce Jari-Matti Latvali i Miikki Anttili daje Volkswagenowi cenne punkty
- Potrójny sukces Volkswagena podczas Power Stage

Poznań, 15 czerwca 2015 r. Wielki krok na drodze ku mistrzostwu świata - Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) oraz Volkswagen, dzięki zwycięstwu w Rajdzie Włoch zbliżyli się do ambitnego celu. Trzecia z rzędu wygrana Ogiera i Ingrassi na Sardynii znacznie zwiększyła przewagę teamu Volkswagena w klasyfikacji kierowców, pilotów i producentów.

W połowie sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) załoga Ogier/Ingrassia ma o 66 punktów więcej niż załoga plasująca się za nimi; zespół Volkswagena ma 65 punktów przewagi w klasyfikacji producentów. Droga Polo R WRC do piątego zwycięstwa w tym sezonie, w szóstym rajdzie 2015, była kamienista i to w dosłownym znaczeniu tego słowa.

W niezwykle trudnych warunkach, w ogromnym upale i podczas najdłuższego rajdowego dnia od ponad 10 lat, World Rally Car z Wolfsburga okazał się samochodem najszybszym i najbardziej niezawodnym. We Włoszech Volkswagen wygrał 14 odcinków specjalnych. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), mimo różnych przeciwności, wywalczyli na Sardynii szóste miejsce, Andreas Mikkelsen/Ola Flone (N/N) dwukrotnie wracali na trasę korzystając z regulaminu Rally 2 i zdobyli na tzw. Power Stage jeden punkt, plasując się na tym odcinku specjalnym za swoimi kolegami z zespołu Volkswagena.

Klasa sama w sobie - TurbOgier 25. raz na podium w barwach Volkswagena

Sebastien Ogier i Julien Ingrassia zostali bohaterami weekendu nie tylko dlatego, że po raz trzeci z rzędu wygrali Rajd Włoch - podczas tej niezwykle ciężkiej eliminacji cyklu Mistrzostw we właściwym momencie podkręcili tempo, żeby objąć prowadzenie, a następnie zdobytą przewagę sprytnie utrzymywać podczas ostatnich odcinków specjalnych. Wszystkie liczące się zespoły w czasie tegorocznego rajdu na Sardynii musiały godzić się ze stratami, powodowanymi przez trudne warunki na trasie - za wyjątkiem Ogiera i Ingrassi. Jadąc w Polo R WRC stanęli po raz 25. na podium rajdu, z tego 21 razy na jego najwyższym stopniu, cztery razy zaś zajęli drugie miejsce.

Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila - zasłużona zdobycz punktowa po niezłomnej walce

Jari-Matti Latvala/ Miikka Anttila (FIN/FIN) musieli się pogodzić z licznymi stratami czasowymi na trasie, mimo to dzięki ogromnej determinacji zdobyli cenne punkty w klasyfikacji. Przebicie opony w piątek i w sobotę oznaczało około trzech minut straty, z kolei uszkodzenie zawieszenia w wyniku najechania na kamień leżący na idealnej linii przejazdu - przyniosło stratę kolejnych pięciu minut. Jednak Latvala i Antila wykazali się niezwykłą sprawnością także jako mechanicy i dzięki wspaniałej jeździe odrobili straty najlepiej jak się dało. W sumie, fiński duet okazał się najszybszy na siedmiu odcinkach specjalnych - to wynik lepszy niż uzyskali ich koledzy z zespołu. Zajęli ostatecznie szóste miejsce w rajdzie, co biorąc pod uwagę ich "przygody" na trasie, jest godnym uznania wynikiem.

Andreas Mikkelsen - ostry finał na Power Stage

Moralne zwycięstwo świętowali także Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N). Obydwaj musieli zakończyć przedwcześnie piątkowe zmagania na trasie, ponieważ wjechali w wyrwę w nawierzchni, także w sobotę byli zmuszeni wcześniej zakończyć jazdę. Podczas ponownego startu w niedzielę, w ramach regulaminu Rally 2, wykorzystali szansę i na tzw. Power Stage, w którym najszybsze trzy zespoły mogą zebrać dodatkowe punkty, zajęli trzecie miejsce i zdobyli jeden punkt w klasyfikacji. Lepsi od nich okazali się jedynie koledzy z zespołu Volkswagena - załogi Sebastien Ogier/Julien Ingrassia oraz Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila. Dla Volkswagena było to kolejno 53., 54. i 55. miejsce w Top 3 podczas 31 rozegranych dotychczas Power Stage.

30 stopni w cieniu - Rajd Włoch to walka w upale i ekstremalny test odporności na wstrząsy

Typowe dla Sardynii wysokie temperatury sprawiły, że pot lał się strumieniami - temperatura powietrza wynosiła 29 stopni, a tuż przy nawierzchni nawet 43 stopnie Celsjusza. Przemielona kołami wielu aut szutrowa nawierzchnia i trafiające się na niej kamienie wymagały od kierowców i pilotów nieustannej koncentracji. Na wielką próbę została ona wystawiona zwłaszcza w sobotę - tego dnia kierowcy mieli do pokonania 212,83 km, to najdłuższy dystans od Rajdu Safari w 2002 roku. Także dla pozostałych członków rajdowej ekipy długie rajdowe dni były ogromnym obciążeniem. Mechanicy pracowali prawie do północy, a o piątej rano już budził ich dźwięk budzika. Wszyscy tworzyli mocne zaplecze dla Ogiera, Latvali i Mikkelsena, każdego ranka oddając do ich dyspozycji trzy perfekcyjnie przygotowane Polo R WRC.

Recepta na sukces - Rajd Sardynii w liczbach

27. zwycięstwo Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) i 52 razy wywalczone przez zawodników miejsce na podium, odkąd w styczniu 2013 roku World Rally Car z Wolfsburga włączył się do rywalizacji - tegoroczne zwycięstwo na Sardynii to wspaniała kontynuacja sukcesów Volkswagena. Na 592 odcinki specjalne Polo R WRC okazało się najszybsze na 406, a 14 z nich dopisało do swojego konta właśnie we Włoszech. Od początku zmagań Volkswagena, czyli od Rajdu Monte Carlo 2013, Polo R WRC przejechały łącznie 30.108, 95 km odcinków specjalnych, co odpowiada okrążeniu w rajdowym tempie około trzech/czwartych równika.

Wypowiedzi po Rajdzie Włoch

Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC nr 1
"Zwycięstwo na Sardynii było bardzo ważne w naszej walce o mistrzostwo świata. Mamy teraz dużą przewagę punktową nad konkurentami. Jedną z decydujących przyczyn naszego sukcesu, oprócz świetnego samochodu i fantastyczne ekipy, było to, że Julien i ja wręcz perfekcyjnie dostroiliśmy się do siebie w ten weekend. W zasadzie zawsze tak jest, ale tutaj było tyle nowych odcinków, a dni takie długie, że obaj stale musieliśmy być ekstremalnie skoncentrowani. Do tego dochodzi upał w samochodzie i trudne, szutrowe oesy - po całym dniu padasz na łóżko jak kamień. W tegorocznym sezonie był to najbardziej wyczerpujący fizycznie rajd. Dlatego naprawdę cieszę się i jestem niesamowicie dumny z pierwszego miejsca we Włoszech".

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC nr 2
"W niedzielę Polo R WRC znowu było gotowe do akcji, ale po wydarzeniach poprzedniego dnia nie za wiele dało się zrobić. Dlatego skoncentrowaliśmy się na Power Stage. I udało się. W sumie, po kłopotach jakie mieliśmy w ten weekend muszę być zadowolony z szóstego miejsca w rajdzie i dziesięciu punktów po Power Stage. Ale są i dobre wiadomości - przez cały rajd byliśmy naprawdę szybcy, z takim doświadczeniem w Polsce liczymy na dobry wynik. Już się cieszę na kolejny rajd!"

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC nr 9
"Nie udało nam się uzyskać tym razem niczego ponad punkty w Power Stage. Postawiłem wszystko na tę kartę i dobrze się stało, bo Power Stage nam się udał. Nie popełniłem żadnych błędów i wyciągnąłem wszystko co się dało z naszej pozycji na starcie. Dobrze, że zgarnęliśmy chociaż ten punkt, ale oczywiście jestem rozczarowany, że ten rajd za bardzo nam nie wyszedł - wyciągniemy z tego naukę. Już myślę o kolejnej eliminacji w Polsce. W zeszłym roku całkiem dobrze mi tam szło, walczyłem o zwycięstwo z Sebastienem Ogierem. Mam nadzieję, że za dwa tygodnie uda nam się to powtórzyć".

Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport
"Rajd Włoch miał dla Volkswagena lepsze i gorsze momenty, ale wszystko skończyło się happy endem. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia wygrali go trzeci raz z rzędu - to dla nich wielki krok w klasyfikacji kierowców i pilotów, dla Volkswagena zaś warty złota w klasyfikacji producentów. Wygrać rajd w takim upale i w tak morderczych warunkach dla sprzętu, to naprawdę niełatwa sprawa. Odczuliśmy to wszyscy obserwując zmagania Jari-Matti Latvali i Andreasa Mikkelsena. Ale i jeden, i drugi dali z siebie wszystko, żeby mimo tych przeciwności uzyskać jak najlepszy wynik. Mam dla nich mnóstwo szacunku. Jestem zadowolony z pracy całego zespołu, wszyscy mamy za sobą bardzo udaną pierwszą połowę sezonu. W całym zespole, od kierowcy do mechanika, od inżyniera do kucharza, od logistyka do kolegów z serwisu medycznego - wszystkie trybiki świetnie ze sobą współpracują. Możemy być z tego dumni".

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch - wyniki końcowe
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4h 25m 54.3s
02. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 3m 05.4s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 4m 22.5s
04. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 5m 34.8s
05. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 7m 50.1s
06. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 8m 06.7s
07. Yurii Protasov/Pavlo Cherepin (UA/UA), Citroën + 14m 57.7s
08. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I/I), Peugeot + 15m 03.3s
09. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda + 17m 41.7s
10. Khalid Al Qassimi/Chris Patterson (UAE/IRL), Citroën + 19m 12.0s
...
36. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), Volkswagen + 1h 36m 52.0s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch - wyniki Power Stage
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 7m 15.9s
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 3.8s
03. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), Volkswagen + 4.1s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja*

Kategoria kierowców
1. Sébastien Ogier, 133 punkty;
2. Mads Ostberg, 67;
3. Andreas Mikkelsen, 64;
4. Jari-Matti Latvala, 56;
5. Elfyn Evans, 53;
6. Thierry Neuville, 50;
7. Kris Meeke, 47;
8. Dani Sordo, 38;
9. Hayden Paddon, 32;
10. Martin Prokop, 27

Kategoria producentów
1. Volkswagen Motorsport, 179 punkty;
2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 114;
3. Hyundai Motorsport, 113;
4. M-Sport, 99;
5. Jipocar Czech National Team, 34;
6. Hyundai Motorsport N, 31;
7. Volkswagen Motorsport II, 30;
8. FWRT, 5

* wymaga zatwierdzenia przez FIA

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

Poziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te mogły zostać niewłaściwie określone. Dokładamy wszelkich starań aby wyjaśnić tę kwestię możliwie jak najszybciej i, jeśli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami.

Skorzystaj z serwisu
694 001 530

Szanowni Państwo,

przypominamy, że nasz serwis czynny jest w godzinach:

pon.-pt. 7:00 - 18:00

sob. nieczynne 

schowaj
rozwiń