1553295600 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imię i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszłości, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, iż przysługuje mi prawo do wglądu, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.


Warning: mysql_query(): Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) in /nowy_index-utf.php on line 861

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /nowy_index-utf.php on line 861

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /nowy_index-utf.php on line 863
// https://www.facebook.com/PorscheInterAutoPL/

Wróć do Aktualności

2013-05-27

Jari-Matti Latvala w Polo R WRC wygrał Rajd Grecji

Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (FIN/FIN) w Polo R WRC wygrali Rajd Akropolu w Grecji. Czwarte zwycięstwo Volkswagena w szóstym rajdzie w tegorocznym cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) było zarazem pierwszym triumfem duetu Latvala/Anttila. Dwa kolejne punktowane miejsca dla zespołu fabrycznego z Wolfsburga również były powodem wielkiej radości: Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (N/FIN) wywalczyli czwartą pozycję, co jest wyśmienitym rezultatem biorąc pod uwagę fakt, że był to dopiero ich trzeci start w Polo R WRC. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia ukończyli pościg za czołówką na dziesiątym miejscu i obronili prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Również Volkswagen nadal prowadzi w klasyfikacji generalnej producentów.

Pierwszy start w Rajdzie Akropolu w wieku 18 lat, pierwsze zwycięstwo dziesięć lat później - wygrywając Rajd Grecji Jari-Matti Latvala rozstrzygnął na swoją korzyść jeden z klasyków w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). Jednocześnie po raz pierwszy zwyciężył w barwach Volkswagena. Dla 28-latka był to ósmy zwycięski start w Mistrzostwach Świata i - po trzecich miejscach w Portugalii i Argentynie - jego trzecie z rzędu podium. W Grecji uzyskał najlepsze czasy na czterech odcinkach specjalnych z czternastu rozegranych podczas rajdu. Łącznie Fin może pochwalić się 276 najlepszymi czasami oesów w swojej karierze. Dzięki zmianie dostrojenia mechanizmu różnicowego podczas Rajdu Argentyny i dalszych udoskonaleniach w Grecji, Latvali udało się dopasować Polo R WRC do swojego stylu jazdy. Konsekwencją, prędkością i perfekcyjnie skalkulowanym ryzykiem Latvala zapewnił sobie w Rajdzie Akropolu pierwsze zwycięstwo.

Ekstremalny test wytrzymałości - kurz i kamienie
Rajd Grecji uznawany jest za jeden z najtrudniejszych rajdów w kalendarzu WRC. Gęsty kurz, upał, gruby szuter i odłamki skalne wielkości arbuzów stanowiły wyzwanie dla trzech Volkswagenów Polo R WRC oraz ich kierowców i pilotów. Mimo że w porównaniu z wcześniejszymi edycjami tegoroczny Rajd Grecji został skrócony, zachował jednak wymagający charakter. Na uczestników czekały głębokie koleiny w miękkim piasku przeplatane bardziej twardymi odcinkami. Ze względu na ciężkie warunki, o sukcesie i porażce kierowców podczas trzech dni rajdu decydowała między innymi pozycja startowa.

Wielki duch walki - od niepowodzenia do sukcesu Sébastiena Ogiera
Niby drobiazg, a skutki poważne: problem z ciśnieniem paliwa pierwszego dnia odebrał Sébastienowi Ogierowi i Julienowi Ingrassia wszelkie szanse na miejsce w czołówce. Uszkodzeniu uległo złącze przewodów i do pompy paliwowej nie docierał prąd. Po pięciu miejscach na podium w pierwszych pięciu rajdach - z tego trzech zwycięstwach - awaria na pierwszym odcinku specjalnym Rajdu Akropolu kosztowała załogę dziesięć karnych minut. Mimo to Sébastien Ogier wywalczył na oesach w sobotę i niedzielę dziesiąte miejsce, a tym samym zdobył jeden punkt w klasyfikacji generalnej kierowców. Na Power Stage, w którym przyznawane są dodatkowe punkty dla pierwszego, drugiego i trzeciego zawodnika, Ogier zapewnił sobie również trzy punkty za najlepszy czas, mimo że jako otwierający trasę był w najtrudniejszej sytuacji. Ogier obronił tym samym swoje prowadzenie w MŚ i po prawie połowie sezonu ma 52 punkty przewagi nad swoim kolegą z zespołu Jari-Matti Latvalą, który zwycięstwem w Grecji zapewnił sobie drugą pozycję.

Niewiarygodne tempo nauki - coraz lepsze starty Andreasa Mikkelsena
Swój wkład w sukces Volkswagena w Rajdzie Grecji mieli także Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (N/FIN). Ich czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej nie tylko oznacza największy sukces w karierze Mikkelsena, dla którego Rajd w Grecji był dopiero trzecim rajdem w Polo R WRC, lecz jest zarazem kamieniem milowym na drodze jego rozwoju. Uszkodzona opona i problemy z hamulcami, najlepsze czasy oesów i pościgi - Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula zaliczyli w Rajdzie Akropolu prawie wszystko, co było możliwe: po tym, jak norwesko-finski duet w sobotę doświadczył na własnej skórze, na czym polega trudność rajdu w Grecji, kiedy urwana prowadnica powietrza przecięła prawy przedni przewód hamulcowy, a uszkodzona opona kosztowała kolejne cenne minuty, w niedzielę wszystko szło już zgodnie z planem. Z trzema najlepszymi czasami odcinków specjalnych - pierwszymi dla niego w Rajdowych Mistrzostwach Świata - Mikkelsen przesunął się z miejsca piątego na czwarte i w Power Stage wywalczył jeszcze dodatkowy punkt. W 2008 roku Mikkelsen w Rajdzie Niemiec uzyskał taki sam czas, jak wielokrotny mistrz świata Sébastien Loeb i Petter Solberg (OS19, "Circus Maximus") i wpisał się do księgi rekordów Rajdowych MŚ jako najmłodszy wówczas zwycięzca odcinka specjalnego.

Wypowiedzi po zakończeniu Rajdu Grecji

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #7
"Jestem niezmiernie szczęśliwy, dedykuję to zwycięstwo całej załodze Volkswagena. Mój początek nowego sezonu był bardzo trudny, ale zespół zawsze we mnie wierzył i bezwarunkowo mnie wspierał. Cieszę się, że mogę teraz patrzeć na tyle szczęśliwych twarzy. Wygranie Rajdu Akropolu ma dla mnie duże znaczenie także dlatego, że był on niezwykle trudny i jest prawdziwym klasykiem. Od czasu, gdy jako osiemnastolatek wystartowałem tutaj po raz pierwszy, marzyłem, aby kiedyś go wygrać. Ostatni odcinek specjalny wydawał mi się być najdłuższym i najtrudniejszym od wielu lat, dokładnie czułem każdy kamień, każde uderzenie i nieubłagalnie płynący czas. Jest powód, aby dzisiaj świętować!"

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #8
"Miejsce dziesiąte i punkty za pierwsze miejsce w Power Stage - więcej tym razem nie mogłem osiągnąć. Naturalnie to frustrujące, jeżeli czuje się w sobie i w samochodzie siłę, aby dotrzeć na podium, a tu mały techniczny problem z dopływem prądu do pompy paliwowej zatrzymuje nas już na pierwszym odcinku specjalnym. Od tego momentu chodziło nam już tylko o to, aby utrzymać wysokie tempo, codziennie dojechać do celu i wykorzystywać sytuacje, gdy naszym rywalom gorzej się wiodło. Obroniliśmy prowadzenie w klasyfikacji generalnej, teraz niecierpliwie oczekujemy kolejnych rajdów, bo chętnie znów znaleźlibyśmy się na czele wstawki."

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
"Co za niesamowity rajd, co za niesamowity ostatni dzień. W niedzielę, po sobotnich trudnościach, wszystko toczyło się korzystnie dla nas. Złapaliśmy dobry rytm i próbowaliśmy naciskać na zajmującego trzecie miejsce Nassera Al-Attiyah. Już na pierwszym przejściu oesów dzisiaj rano nadrobiłem straty i nawet nieznacznie wyprzedziłem Nassera. Fakt, że zrobiłem przy tym trzy najlepsze czasy, był naturalnie kropką nad i. Ogólnie mówiąc, jesteśmy zadowoleni z wyniku Rajdu Grecji i naszych osiągnięć. A zawdzięczam to moim mechanikom, którzy wczoraj wykonali doskonałą pracę. To wszystko budzi apetyt na więcej i na najbliższy rajd na Sardynii."

Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport
"Zwycięstwo w Rajdzie Grecji jest sukcesem całego zespołu. Jari-Matti Latvala wykonał absolutnie doskonałą pracę, cierpliwością i dobrze skalkulowanym ryzykiem zasłużył sobie na to zwycięstwo. O tym, jak cenny jest to rezultat świadczy fakt, że o zwycięstwie albo miejscu poza ścisłą czołówką mogłaby zadecydować uszkodzona opona. Trzy różne marki na podium to dowód, że rywalizacja w Rajdowych Mistrzostwach Świata jest niesamowicie zacięta. Dlatego jestem dumny z całego zespołu i ogromnie cieszę się z sukcesu Jari-Mattiego. Wrażenie zrobił na mnie tutaj, w Grecji, także Andreas Mikkelsen, który pokonał wszystkie trudności i w porywającym finiszu wywalczył czwarte miejsce. Także postawa Sébastiena Ogiera zasługuje na najwyższe uznanie - mimo kłopotów technicznych pierwszego dnia rajdu osiągnął maksimum tego, co można było osiągnąć w jego sytuacji i na koniec zebrał jeszcze cenne punkty w obu klasyfikacjach MŚ. Przy takiej formie zawodników już teraz cieszę się na Rajd Włoch na Sardynii za trzy tygodnie."

Rajdowe Mistrzostwa Świata, Rajd Grecji - wyniki końcowe

1. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 4h 31m 01.2s
2. Daniel Sordo/Carlos Del Barrio (E/E), Citroën + 1m 50.0s
3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Ford + 2m 14.1s
4. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen + 3m 55.1s
5. Nasser Al-Attiyah/Giovanni Bernacchini (Q/I), Ford + 4m 12.6s
6. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Ford + 5m 48.7s
7. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Citroën + 8m 00.7s
8. Martin Prokop/Michal Ernst (CZ/CZ). Ford + 8m 01.2s
9. Evgeny Novikov/Ilka Minor (RUS/A), Ford + 8m 11.1s
10. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 10m 10.3s

Rajdowe Mistrzostwa Świata, Rajd Grecji - Wyniki Power Stage

1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 20m 38.5s
2. Evgeny Novikov/Ilka Minor (RUS/A), Ford + 9.9s
3. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen + 11.6s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA, klasyfikacja generalna kierowców

1. Sébastien Ogier 126
2. Jari-Matti Latvala 74
3. Sébastien Loeb 68
4. Mikko Hirvonen 61
5. Thierry Neuville 50
6. Dani Sordo 47
7. Mads Ostberg 46
8. Evgeny Novikov 31
9. Nasser Al-Attiyah 30
10. Martin Prokop 27
11. Andreas Mikkelsen 25

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA, klasyfikacja generalna producentów

1. Volkswagen Motorsport 180
2. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 162
3. Qatar M-Sport World Rally Team 83
4. Qatar World Rally Team 71
5. Abu Dhabi Citroën Total World Rally Team 29
6. Jipocar Czech National Team 29
7. Volkswagen Motorsport II 26
8. Lotos WRC Team 12

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

Poziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te mogły zostać niewłaściwie określone. Dokładamy wszelkich starań aby wyjaśnić tę kwestię możliwie jak najszybciej i, jeśli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami.

Skorzystaj z serwisu
694 001 530

Szanowni Państwo,

przypominamy, że nasz serwis czynny jest w godzinach:

pon.-pt. 7:00 - 18:00

sob. nieczynne 

schowaj
rozwiń