1561413600 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imię i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszłości, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, iż przysługuje mi prawo do wglądu, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.


Warning: mysql_query(): Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) in /nowy_index-utf.php on line 913

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /nowy_index-utf.php on line 913

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /nowy_index-utf.php on line 915
// https://www.facebook.com/PorscheInterAutoPL/

Wróć do Aktualności

2013-08-05

Dobra passa Volkswagena trwa - Ogier triumfuje w rajdzie Finlandii

Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) odnieśli w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) swoje piąte zwycięstwo w sezonie w barwach Volkswagena i zrobili tym samym duży krok w kierunku zdobycia tytułu mistrzów świata. Prowadzone przez Ogiera Polo R WRC pokonywało lasy Finlandii z prędkością 180 km/h zaliczając po drodze nawet 60-metrowe skoki - rajdowe MŚ były dla setek tysięcy zagorzałych kibiców w Finlandii wielkim sportowym przeżyciem. Ciągła zmiana prowadzenia podczas dwóch pierwszych dni zapewniła wiele emocji.

Piątym zwycięstwem w ósmym rajdzie sezonu 2013, Ogier i Ingrassia powiększyli swoją przewagę w klasyfikacji kierowców i pilotów do 90 punktów. W klasyfikacji producentów, dzięki szóstej wygranej Polo R WRC w tym sezonie Volkswagen również powiększył swoją przewagę. Punkty dla zespołu zdobyli także Jari-Matti Latvala/ Miikka Anttila (FIN/FIN), którzy zajęli 17 lokatę oraz ich koledzy z zespołu Andreas Mikkelsen/ Mikko Markkula (N/FIN), którzy zakończyli rajd na dziesiątej pozycji.

Król w "rajdzie rajdów" - Ogier spełnił swoje marzenie o zwycięstwie w Finlandii.

Rajd Finlandii jest rozgrywany od 1951 roku, Sébastien Ogier/Julien Ingrassia są dopiero piątym zespołem spoza Skandynawii i Finlandii, który odniósł w nim zwycięstwo. W 2013 roku po raz jedenasty wygrał ten legendarny rajd WRC kierowca nie pochodzący z północy Europy. Po raz pierwszy hegemonię Finów i Szwedów przełamał w 1990 roku doradca Volkswagen Motorsport Carlos Sainz (H) z pilotem Luisem Moya.

Dla Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassia piąte zwycięstwo w sezonie 2013 było od dawna oczekiwanym wydarzeniem. Rajd Finlandii jest legendą: podczas gdy w innych rajdach średnia prędkość wynosi około 80 km/h, w Rajdzie Finlandii 2013 było to dokładnie 120,91 km/h. Idealna trasa i szybkie odcinki z drzewami po obu stronach drogi przyciągają co roku setki tysięcy fanów do lasów i na brzegi licznych jezior. Hopki i skoki, niektóre nawet 60-cio metrowe, decydują o niepowtarzalnym charakterze tego rajdu.

Polo R WRC Power - robiący wrażenie bilans festiwalu maksymalnych prędkości

Doskonałe rezultaty Polo R WRC w Rajdzie Finlandii: World Rally Car z Wolfsburga zaliczył dwanaście najlepszych czasów odcinków specjalnych oraz łącznie 24 czasy w pierwszej trójce i był tym samym najlepszym samochodem podczas rajdu. Od swojej premiery w Rajdzie Monte Carlo w styczniu 2013 roku, Polo R WRC odnotowało na swoim koncie łącznie 81 ze 143 najlepszych czasów. Do tego dochodzi sześć zwycięstw w ośmiu startach. To robiące wrażenie wyniki, jak na samochód debiutujący w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC).

Trzy dodatkowe punkty Power Stage

Także w Rajdzie Finlandii trzy dodatkowe punkty MŚ trafiły do Wolfsburga: kierowcy Volkswagena Sébastien Ogier i Jari-Matti Latvala ukończyli ten odcinek specjalny na drugim i trzecim miejscu. Tym samym Jari-Matti Latvala obronił drugą pozycję w klasyfikacji kierowców. Ma teraz tyle samo punktów, co Thierry Neuville, ale dzięki zwycięstwu w Rajdzie Akropolu wysunął się przed swojego rywala. Przed Rajdem Finlandii wszystkie Power Stage kończyły się triumfem Volkswagena.

Fascynacja "Ouninpohja" - Ogier pokazał klasę

Dwa wyjątkowe zwycięstwa na odcinkach specjalnych: wygranie królewskiej próby w najszybszym rajdzie świata - "Ouninpohja" to wyjątkowy triumf. Już dzień przed rozegraniem tego klasyka wywoływał on szeroki uśmiech na twarzy Sébastiena Ogiera. Finałowego dnia lider MŚ pokazał swoją klasę na tym ekstremalnie trudnym odcinku ze skokami dochodzącymi do 60 metrów. Na pierwszym przejeździe miał czas lepszy o 2,6 sekundy od drugiego zawodnika, na drugim przejeździe - o 4,6 sekundy. Przysłowiową kropką nad i jest wynik ogólny: z czasem 15 minut i 8,9 sekundy Ogier jest rekordzistą "Ouninpohja". Średnia prędkość, jaką osiągnął na tym odcinku, wynosiła 130,75 km/h.

Zacięta walka: Latvala zdobywa punkty w klasyfikacji producentów

Z jednej strony wielkie osobiste rozczarowanie, z drugiej strony ogromny duch walki zespołowej: Jari-Matti Latvala/ Miikka Anttila (FIN/FIN) zapewnili Volkswagenowi w rajdzie na swojej ojczystej ziemi cenne punkty w walce o tytuł mistrza świata w klasyfikacji producentów. Fiński duet, który przed tym rajdem cztery razy z rzędu znalazł się na podium, już na drugim odcinku specjalnym najechał na kamień na poboczu i musiał wycofać się z powodu uszkodzonego zawieszenia. Po powrocie Latvala/Anttila dziewięć razy uzyskali najlepsze czasy i zdobyli dla Volkswagena cenne punkty. W ten sposób Volkswagen Motorsport powiększył swoją przewagę w klasyfikacji marek nad Citroënem o dziewięć punktów, do 55 punktów.

Mikkelsen uzyskiwał stałe rezultaty

Na drodze do miejsca w pierwszej piątce Andreasowi Mikkelsenowi/ Mikko Markkuli (N/FIN) przeszkodził problem techniczny. Duet uzyskiwał w Rajdzie Finlandii zawsze jeden z dziesięciu najlepszych czasów, dopóki nie zatrzymała ich niezawiniona przez nich awaria zawieszenia. Po powrocie, do ostatniego dnia pokazali, że są doskonałymi zawodnikami, osiągając bardzo dobre wyniki między innymi na legendarnym odcinku specjalnym "Ouninpohja". W rezultacie Mikkelsen wywalczył dziesiątą, punktowaną pozycję.

Podczas Rajdu Niemiec (22-25 sierpnia) Sébastien Ogier i Julien Ingrassia - czysto matematycznie - będą mieli pierwszy "match ball", który może zapewnić im tytuł mistrzów świata kierowców i pilotów. Jeżeli zdobędą 22 punkty i wyprzedzą równocześnie rywali o 112 punktów, nikt nie będzie im mógł już zabrać zwycięstwa.

Wypowiedzi, 3. dzień Rajdu Finalndii

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #7
"Ogólnie nie jestem zadowolony, bo miałem większe ambicje. Rajd rozpoczął się dla mnie awarią, która odebrała mi szanse na podium. Jednak do Power Stage na końcu rajdu udawało mi się poprawić tempo i ostatecznie mój pilot Miikka Anttila i ja zdobyliśmy kolejne punkty w klasyfikacji producentów. Poza tym wykorzystaliśmy rajd, aby wypróbować różne dostrojenia i przygotować się do kolejnych zmagań. Teraz czeka nas Rajd Niemiec i mam wielką nadzieję, że znów znajdę się na podium."

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #8
"Nie da się opisać, jak się czuję! To zwycięstwo w Finlandii to spełnienie moich marzeń. I do tego jeszcze sukces w Szwecji w tym sezonie - wspaniałe uczucie, wygrać te dwa rajdy przed tutejszymi kierowcami, takimi jak Mads Ostberg, Mikko Hirvonen i Jari-Matti Latvala. Z ponad 30 sekundami przewagi z pierwszych dni, nie chciałem dzisiaj dużo ryzykować. Tylko na OS "Ouninpohja" dałem z siebie wszystko, ponieważ odcinek ten jest po prostu fantastyczny. Serce bije szybciej, poziom adrenaliny osiąga maksimum i człowiek cieszy się każdym skokiem i każdym metrem. Moja przewaga w rajdowych Mistrzostwach Świata jest teraz jeszcze większa, ale dzisiaj nie to jest dla mnie najważniejsze - teraz chcę tylko cieszyć się zwycięstwem z moim zespołem. Bez naszej zgranej załogi nie byłoby mnie na szczycie."

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
"Podczas Rajdu Finlandii wiele się nauczyliśmy. Także dzisiaj zdobyliśmy doświadczenia. Odcinek specjalny "Ouninpohja" był po prostu niesamowity. Pamiętam jeszcze, jak to było, gdy w zeszłym roku jechałem na nim Skodą S2000. Ale w Polo R WRC ma się taką przyczepność i trakcję, że wiele fragmentów można pokonać na szóstym biegu i na ograniczniku obrotów. Moim celem było nauczenie się na obu przejazdach tak dużo, jak to tylko możliwe, aby w przyszłym roku móc zaatakować. Tutaj i na pozostałych oesach tego dnia w pełni skupiliśmy się na tym, aby znaleźć właściwą linię i nie ryzykować. Mimo naszego uszkodzonego wczoraj zawieszenia, które niestety pozbawiło nas szans wejścia do pierwszej piątki, jesteśmy zadowoleni z tego, co osiągnęliśmy."

Jost Capito, Volkswagen Motorsport - Dyrektor
"Rajd Finlandii jest prawdziwą legendą, a zwycięstwo w nim to coś wyjątkowego. Mamy wspaniały zespół, dzięki któremu to się udało. Obojętnie, czy to dział silników czy skrzyń biegów, kierownictwo zespołu, mechanicy czy konstruktorzy - jestem dumny z całej grupy. Muszę jednak tym razem podkreślić także umiejętności Sébastiena Ogiera. W Rajdzie Finlandii było widać, że Ford, Citroën i Volkswagen rywalizują na równym poziomie, a to, że wygrał Volkswagen, było zasługą Sébastiena. Tym zwycięstwem zrobił duży krok ku zdobyciu tytułu rajdowego mistrza świata. Jari-Matti Latvala z pewnością nie zaliczy tego weekendu do udanych. Z jego awarii pierwszego dnia musimy wyciągnąć naukę jako cały zespół. Nasi inżynierowie dokładnie przeanalizują zdarzenie i udoskonalą Polo R WRC. Andreas Mikkelsen bardzo dobrze spisuje się przez cały rajd i jedzie łeb w łeb z najlepszymi kierowcami. To wielki sukces."

Co się jeszcze zdarzyło...

... Rajdowa legenda Markku Alén, czterokrotny rajdowy mistrz świata, stanął przed kamerą fińskiej stacji telewizyjnej MTV3 jako prowadzący i ekspert. Niedługo Volkswagen znów spotka się z "Mr. Maximum Attack": Alén wystartuje w czwartym weekendzie Scirocco R-Cup na Nürburgring (sierpień) w kategorii legend.

Rajdowe Mistrzostwa Świata, Rajd Finlandii - wyniki końcowe
1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 2h 43m 10,4s
2. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Ford + 36.6s
3. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Ford + 57.6s.
4. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Citroën + 1m 21.6s
5. Daniel Sordo/Carlos Del Barrio (E/E), Citroën + 6m 08,5s
6. Evgeny Novikov/Ilka Minor (RUS/A), Ford + 8m 39.7s
7. Jari Ketomaa/Marko Sallinen (FIN/FIN), Ford + 11m 19.2
8. Per-Gunnar Andersson/Emil Axelsson (S/S), Ford + 11m 41.5s
9. Robert Kubica/Maciek Baran (PL/PL), Citroën + 12m 48.1s
10. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen + 13m 42.0s

Rajdowe Mistrzostwa Świata, Rajd Finlandii - Wyniki Power Stage
1. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Ford 3m 46.6s
2. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 0.3s
3. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 0.8s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA, klasyfikacja generalna kierowców (pkt)
1. Sébastien Ogier 181
2. Jari-Matti Latvala 91
3. Thierry Neuville 91
4. Mikko Hirvonen 73
5. Dani Sordo 69
6. Sébastien Loeb 68
7. Mads Ostberg 65
8. Evgeny Novikov 39
9. Martin Prokop 37
10. Nasser Al-Attiyah 30
11. Andreas Mikkelsen 26

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA, klasyfikacja generalna producentów
1. Volkswagen Motorsport 251
2. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 196
3. Qatar World Rally Team 115
4. Qatar M-Sport World Rally Team 104
5. Jipocar Czech National Team 39
6. Abu Dhabi Citroën Total World Rally Team 33
7. Volkswagen Motorsport II 26
8. Lotos WRC Team 20

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

Poziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te mogły zostać niewłaściwie określone. Dokładamy wszelkich starań aby wyjaśnić tę kwestię możliwie jak najszybciej i, jeśli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami.

Skorzystaj z serwisu
694 001 530