1566252000 vs 1434232800 page:aktualnosci
Array ( )

Formualrz Promocyjny

Imię i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszłości, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, iż przysługuje mi prawo do wglądu, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.


Warning: mysql_query(): Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) in /nowy_index-utf.php on line 913

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /nowy_index-utf.php on line 913

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /nowy_index-utf.php on line 915
// https://www.facebook.com/PorscheInterAutoPL/

Wróć do Aktualności

2019-03-17

Nowy Passat i elektryczny SUV – ID. CROZZ: nowości Volkswagena podczas Poznań Motor Show 2019

  • rok 2019 jest kluczowym: początek ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych, planowane znaczne zwiększenie wydajności
  • trwała poprawa zyskowności o 5,9 miliarda euro rocznie od 2023 roku
  • budżet na inwestycje na lata 2019-2023 zwiększony do 19 miliardów euro
  • 4,6 miliarda euro na wdrożenie planu cyfryzacji dla administracji
  • prognozy na 2019 rok: wzrost do 5 procent przychodów ze sprzedaży; oczekiwana rentowność operacyjna ze sprzedaży między 4 a 5 procent
  • COO Ralf Brandstätter: „Znacznie zwiększymy tempo transformacji, żeby przygotować Volkswagena do wyzwań jakie niesie epoka aut elektrycznych i cyfryzacji”.

Volkswagen zakończył 2018 rok dobrym wynikiem i teraz zamierza przyspieszyć proces transformacji marki. W tym roku zostaną podjęte ważne kroki mające na trwałe zwiększyć konkurencyjność Volkswagena. Należą do nich rozpoczęcie ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych, podjęcie działań zmierzających do zwiększenia efektywności produkcji, a także dodatkowe środki poprawiające wydajność i zapewniające wzrost marży. Jednocześnie marka wdroży program poprawy wyników finansowych, który od 2023 roku ma przynieść 5,9 miliarda euro. Chodzi m.in. o optymalizację kosztów materiałowych i zmniejszenie różnorodności wersji produkowanych aut. Program będzie przynosił efekty już w latach 2019-2022. Ponadto za sprawą większej cyfryzacji procesów administracyjnych wzrośnie wydajność.


Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer marki Volkswagen, stwierdził: „Dzięki Paktowi na Rzecz Przyszłości wiele już osiągnęliśmy, jednak musimy zrobić znacznie więcej, aby sprostać wyzwaniom jakie czekają nas także po 2020 roku. Znacznie zwiększymy tempo przemian zachodzących w marce Volkswagen, żeby przygotować ją do wyzwań jakie niesie epoka aut elektrycznych i cyfryzacji. Volkswagen musi być bardziej efektywny i elastyczny, a jako pracodawca bardziej atrakcyjny i nowoczesny. W sprawie planowanej „mapy drogowej” w zakresie cyfryzacji procesów administracyjnych odbyły się już pierwsze konstruktywne rozmowy z Radą Zakładową”.

Kluczowy rok 2019: główny nacisk na tematy związane z przyszłością


Bieżący rok będzie kluczowym dla procesu transformacji marki. Łączne nakłady na inwestycje w obszary ważne z punktu widzenia przyszłości wzrosną do 2023 roku do 19 miliardów euro. To o 8 miliardów euro więcej niż przewidziano wcześniej na lata 2019-2023.

Celem jest przeprowadzenie inwestycji przy pomocy własnych środków i samodzielne sprostanie dodatkowym wyzwaniom, czyli rosnącym kosztom wdrażania norm redukcji dwutlenku węgla i innych szkodliwych substancji. W tym celu jest konieczna trwała poprawa zyskowności o 5,9 miliarda euro rocznie od 2023 roku. Dlatego marka Volkswagen zmniejszy koszty materiałów i różnorodność wersji produkowanych aut. Poza tym produktywność fabryk ma wzrosnąć o 5 procent rocznie. Do tego dojdzie wzrost zyskowności oraz marży w systemie sprzedaży.

„Środki zawarte w programie poprawy zyskowności zapewnią naszej marce konkurencyjny poziom zwrotu wynoszący 6 procent w 2022 roku. Taka poprawa jest niezbędna, abyśmy mogli sfinansować inwestycje niezbędne dla naszej transformacji oraz osiągnąć strategiczne cele w epoce elektrycznych aut” – oświadczył Członek Zarządu ds. Finansów, dr Arno Analiz.

Ogólne koszty rzeczowe oraz personalne w administracji mają zmniejszyć się o 15 procent każde. Na znaczeniu będzie zyskiwać transformacja cyfrowa. Wdrożenie „cyfrowej mapy drogowej” ma przygotować załogę do nowych metod pracy. W tym celu Volkswagen zainwestuje 4,6 miliarda euro w systemy IT, które umożliwią cyfryzację procesów administracyjnych.

Volkswagen zakłada, że do 2023 roku dzięki automatyzacji prostych prac liczba miejsc pracy zmniejszy się o 5.000 do 7.000. Temu wyzwaniu można sprostać nie obsadzając ponownie stanowisk zwalnianych przez pracowników odchodzących na emeryturę. Trzy kolejne roczniki pracowników, którzy z powodu wieku mogą przejść na zatrudnienie w mniejszym wymiarze czasu obejmują 11.000 osób. Oznacza to, że redukcja zgodna z krzywą demograficzną jest możliwa. Jednocześnie w dziale Rozwoju Technicznego, zajmującym się oprogramowaniem i systemami elektronicznymi, powstanie około 2.000 nowych miejsc pracy. Obowiązuje zasada: co najmniej do 2025 roku miejsca pracy w Volkswagenie są gwarantowane.

Volkswagen poczynił też duże kroki w dziedzinie przemiany w przedsiębiorstwo mocniej nastawione na auta elektryczne. W ciągu kolejnych 10 lat marka zamierza wyprodukować ponad 10 milionów samochodów napędzanych energią elektryczną skonstruowanych w oparciu o platformę MEB. Pierwszy jest model ID.1), który ma zostać zaprezentowany podczas wystawy IAA we Frankfurcie. Od 8. maja klienci będą mogli składać zamówienia na ID. w specjalnej wersji przygotowanej z okazji rozpoczęcia sprzedaży. „Gdy obserwuję zainteresowanie naszych dealerów modelami z rodziny ID. uważam za możliwe, że wyprzedamy specjalną wersję wprowadzającą zanim we wrześniu pokażemy model ID.” – stwierdził Jürgen Stackmann, Członek Zarządu ds. Sprzedaży.

Perspektywy na 2019 rok: celem jest wzrost rentowności


W bieżącym roku obrachunkowym marka dąży do osiągnięcia rentowności operacyjnej ze sprzedaży na poziomie 4 do 5 procent. Mimo niezbyt pozytywnych perspektyw co do koniunktury na najważniejszych rynkach spodziewany jest dalszy wzrost przychodów ze sprzedaży do 5 procent. Sprzedaż aut marki Volkswagen powinna osiągnąć poziom zbliżony do ubiegłorocznego, rosnąc w miarę upływu kolejnych miesięcy.


1) – model studyjny zbliżony do seryjnego

źródło: volkswagen.pl

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

Poziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te mogły zostać niewłaściwie określone. Dokładamy wszelkich starań aby wyjaśnić tę kwestię możliwie jak najszybciej i, jeśli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami.

Skorzystaj z serwisu
694 001 530

Szanowni Państwo,


w dniu 16 sierpnia 2019 (piątek) salon będzie czynny do godziny 14:00.

Przepraszamy za utrudnienia.   

schowaj
rozwiń